Moby ve Rock’n Coke

24 Tem

Uyarı : Bu yazıda tam anlamı ile reklam uygulaması vardır. Sanal falan değil, hepsi gerçek ve samimidir…  .

.

Rock’n Coke festival programı açıklandığı ilk günden beridir sayıklayıp durdum; “Moby Rock’n Coke’a gelecekmiş… olm Moby geliyoo, bu sene gitmek lazım… TCCC’den bilet geldi mi? … Bu sene Rock’n Coke’a gideceğim, davetiye istiyorum…”

.. . .

Ben araştırmayı Coca-Cola ile öğrendim

Kariyerimde ve temeli sağlam bir araştırmacı olmamda Coca-Cola İçecek’in katkısı çok ama pek çoktur. Özellikle büyük bir firma ile çalışıyorsanız en büyük kazancınız olaylara pek çok açıdan bakabilme yeteneği kazanmak olur. Araştırmayı deli gibi kullanan FMCG firmalarını listeleseniz ilk 3’ü Coca-Cola, Unilever, P&G ‘dir. Bu sektörde herkesçe böyle bilir.

Benim en büyük şansım doğru yerde doğru zamanda bulunmak

2003’de KMG’ye girdiğimde ben de Retail Araştırmalarını yapan birimin tek operasyoncuydum. Bunun anlamı müşteriden brifi alarak modelleyip saha ekibine aktaran, örneklemi yöneten, soru formunu el makinalarında tasarlayan, sahadan toplanan veriyi üretim platformunda işleyen, skor değişimlerinin analiz eden, raporu hazırlayan ve tüm müşteri dönüşlerini karşılayan bendim. Proje küçük ben küçük, proje büyüdü ben büyüdüm, ben büyüdüm projeyi büyüttüm. Kullandığım birinci tekil şahıs ekine desteği müdürüm Renan ve ustam Kerem’den alır, 2007’den itibaren kariyerimde ciddi katkısı olan Özgür ile beslenir. İşin boyutu ve parçaların da büyümesi ile ekibe katılan arkadaşlarla genişliyor olması ayrı bir lezzetdi. Projeyi devrettiğimde her işe koşan kızın iş listesi artık sistemi oturtulmuş 5 kişilik bir operasyon birimine dönüşmüş, proje ise Türkiye dışına açılma fikrindeydi.

Proje her ay değişim içinde. Pazar lideri olmak sadece rakibin önünde olmak demek değil aynı zamanda pazarı büyütmek anlamına da geliyor. Proje bir kere bütünsel bir değişim geçirdi. Veri toplama sisteminden tutun, örneklem yönetimene, raporlama sistemlerine ve yapılan analizlere kadar herşeyi tamamen değiştirdi. Merchandising çalışmalarında Nirvana’ya ulaşma hali olarak tabir ediyordum ve bu zorlu yolculukda Moby yanımdaydı. 

.

Moby ve T&T

2007 yılında projenin vizyonu hariç herşeyi değiştiğinde haftalar boyu sabahlamalar demekti. Hem eski sistem ile performans takibine devam edecektiniz hem de yeni sistemi kurarken sistemi test ederek  çifte raporlama ile farkları açıklamaya çalışacaktınız. Bu Formula 1’de uçarken lastik değiştirmekti… Normal şartlar altında zaten araştırma sektörü yorucu bir sektör. Heleki müşteri çalışkansa siz müşteriden de çok çalışkan olmalısınız aksi halde proaktivite kenarda dursun isteklerin ardında sadece yuvarlanırsınız. İşimi seviyorum.

İş yaparken müzik dinlemeyi seviyorum. Müziksiz çalışamam. Ama her müzikle de çalışamam. Moby haftalar boyu arkadaşım oldu. Belli bir frekansı geceler boyu tutturmuş aynı şarkılarla sanki zaman geçmiyormuş gibi kendimi rahatlatmakta kullanıyordum, evet kendimi Moby ile hipnotize ederek projenin derinliklerine konsantre oluyordum.

in this world


.

Rock’n Coke Alanına varmak bile dert …

İstanbul’da “Tabela” kavramı ile “Okları takip et” tam bir kaos.. Merve’nin direksiyonu ve İpek’in yol tariflemesi ile öğleden sonra vardık alana.. Allahım bu ne sıcak, bu kadar insan bu sıcakta deli mi?! Moby etkinliğin ikinci gününde son programdı. Önünde Travis ve Skunk Anensie vardı. Dahası beni neşelendiren ve düştüğümde motive eden Athena’nın My Way’in müziğine yerleştirilmiş manifesto kılıklı cümlerle bezeli “Ben Böyleyim” Rock’n Coke için seslendirdiği parça ilk kez sahnede söylenecekti.

.

Diğer yandan My Way’i sevsem de bu sözler daha bi’ başka yakışmış. Sanırım bu şarkıyı en azından 7-8 kere sanki ilk defa paylaşıyormuşum gibi tweetledim, facebook’da status yaptım. TV’de her Coca-Cola reklamından sonra bağıra çağıra söyledim..

.

Rock’n Coke organizasyonu süperdi.

Ben ikinci günü öğleden sonra VIP  biletim ile oradaydım 🙂 Sıcak havada serin su püskürtme sistemi ve rahat koltuk ortamında sahnenin tam karşısındaydık.. Bilekliklerimizle etkinlik alanında facebook hesabı ile aktif hale geçirmiş şirin şebelek aksiyonları FB’da ilan ettik. Nakit derdi olmadan resmi para birimi Garanti Parakart fikrini de çok sevmiştim. Benim olayım Moby idi zaten. Moby’i dinlemek için gitmiştim, o yüzden Moby gelene kadar herşey eleştiri olmaksızın eğlenceydi..

Rakamlarla Rock’n Coke 2011

  • 24 yabancı, 36 yerli grup olmak üzere 350’den fazla müzisyen katıldı.
  • İki gün boyunca 45 bin kişi katıldı, toplam 7256 adet çadır kuruldu.
  • 400 dönümlük festival alanında sahne ve çeşitli çadırlar için 12 bin metrekarelik toplam alan ayrıldı ve 9 bin 800 metrekarelik taban kuruldu.
  • Festivalin gerçekleşmesi için yaklaşık 10 bin kişi çalıştı.
  • 17 bin noktadan serinletme yapıldı.
  • 7500 metrelik çit kullanıldı.
  • Festivalin telefon, internet ve bankacılık hizmetleri için 30 km kablo döşendi.
  • 600 kişilik Jandarma ekibi çalışmalara destek verdi.
  • 200 bin litre içecek tüketildi, 80 ton buz kullanıldı.

Vee Moby sahnede!

01:00’de sahneye çıktı 02.30’a kadar kaldı ve milleti coşturdu. İnanılmaz bir performans sergiledi. En sevdiğim parçaların neredeyse tamamını söyledi. Hemen her şarkıdan sonra bazen 5 bazense 7 kere “t(f)hank you” ile teşekkür etti 🙂 Bizim fotoğrafımızı da çekti. Aşağıdaki kare Moby‘den alıntıdır.

.

Daha öncesinde yüzyüze tanışmadığım sosyal medya arkadaşlarından biri Facebook’daki paylaşımlarımın sonrasında “Lounge’da kopan bir tane birisi vardı, o sen miydin” gibisinden yorum bile bıraktı. Evet abi, o kopan manyak bendim! 🙂  Konser 02:30’da bitti.

Coca-Cola için Moby dinlerken Moby’i Rock’n Coke’da izlemek

Çok başka bir duygu.. Bir bütünün parçası olmak, -ajans bile olsanız- bir markaya gönülden hizmet etmenin keyfi anlatılmaz birşey. Coca-Cola benim için tüm aklımı fikrimi verdiğim, beslendiğim ince bir kılcal damarın seneler sonunda şah damarına dönüşmesidir. Bu dönüşümde en daraldığım zamanlarda Moby ile terapi yapmışken şimdi Coca-Cola’nın sahnesinde Moby’i seyretmek, inanılmaz bir keyifti.

Ve evet bu keyfin devamını eve geldiğimde Coca-Cola için yaptığım analiz ile devam ettirdim. 🙂 Müşterim ihtiyaç duyduğu bilgiyi benden istediğinde ben Rock’n Coke yoluna koyulmuştum bile. Bir gün öncesinde başka analizlere kafa yorarken, bunu da isterler diye kendime hazırlamıştım. Konser dönüşünde hazır rakamları pptx’e aktarmasını yapmak yeterli olacaktı. Pazar günü öğlen vakti gelen bir analiz talebini pazar gecesi 04.30’da yap-a-mazsanız ne müşteri ne de çalıştığınız şirket hiç ama hiçbir şey demez. Lâkin benim içim durmaz. Eğer cümle içinde BP geçiyorsa bu gerçekten önemli demektir.

04:49’da mailimi gönderip yattım. Yatarken tatlı bir yorgunluk ve Moby’nin devam eden coşkusu vardı…

Why Does My Heart Feel So Bad?

.

 
3 Yanıt to “Moby ve Rock’n Coke”

  1. Selçuk Akbaş Temmuz 24, 2011 7:40 pm #

    ben şahidim

  2. keremyazilari Temmuz 24, 2011 11:03 pm #

    gecelerin moby.si 🙂

Bir Cevap Yazın

