Rakıyı içmeden severim, Bi’ Büyük Fest’e giderim…

28 Haz

Kedi dediğin balık yer, balık dediğin rakı bekler… 

Sosyal Medya’nın gücünü kavramam Zarakol Dijital Ekibi’nin rakı blogger etkinliği olan “Gerçek Muhabbetin Kitabı” ile gerçekleşti.  Beni sosyal medyaya sokan, gaza getirip PiRaYeninKeDisi olarak tweet attıran o etkinliğin başarısıdır.

Özgür ilk zamanlar “blog yazmak önemli, bu kişisel markandır” dediği vakit ne yalan söyleyeyim dalga geçmiştim, “çocukken günlük tutmazdım ki ben, şimdi işim gücüm yok ne yiyip ne içtiğimi mi yazacağım?…”

Alkol reklamlarına ilişkin kısıtları biliyorsunuz. Rakı pazarının neredeyse tamamına sahip olan Yeni Rakı’nın internette gezen reklam filmleri, sayfalara vermiş olduğu reklamlar/bannerlar sonrasında  merak uyandıran, hafiften telefon kontörlerini çağrıştıran muhabbetin kralı eğlenceli web sayfası ile merakım bileylenmişti.

Etkinlik sonrasında bloggerların lezzetli izlenimlerini okumak keyifliydi. Bir marka, kendisini seven bir dolu insanı biraraya toplayarak kendi duygu-düşünce-görüşleri ile kategoriye olan sevgilerini ve hazzı yazdırmak istemesi, kendiliğinden duyguyu pazarlama becerisi… inanılmaz gelmişti bana. Bunda pazarlamanın sıcak yüzü ile yeni yeni tanışmamın da etkisi büyük, kabul ediyorum.

Kendi kendine günlük yazmak ile bir markanın elçisi olmak…

Etkinliğe katılamadığı için  Özgür’ün kitabını şirkete göndermişlerdi.  Muhabbet’in Kralı kitabı, “Holly Bible” gibi ağır, kalın, siyah, sert kapaklı… Kitaba elimi sürememiştim, sürememiştim çünkü  “blog yazsaydın” azarı ile Özgür elimi sürdürmemişti.

.

Bunu yaparken isteyerek, severek, inanarak yapmak.. Ha belki başka uygulamarı vardır, belki bambaşka başarı öyküleri de vardır, bilmiyorum.  Geçmiş zaman olur ki demeyeceğim zira iyi şeyler asla ölmezler.  Zarakol Dijital Ekibi, Yeni Rakı için gerçekleştirdikleri “Muhabbetin Kralı” projesi ile 2009’daki bu uygulama ile iletişim alanındaki dünyanın en prestijli değerlendirmelerinden biri olan SABRE Ödülleri’nde birincilik ödülünü kazandılar.

Digital Age Konferansı’nda “Yılın En Başarılı 10 Dijital Hikayesi” arasında yer alan proje, Effie Ödülleri’nin “360 Derece Pazarlama” kategorisinde birinci seçildi. Aynı projeyle, 2010 DPID Ödülleri’nde de sosyal medya kategorisinde birincilik ödülüne layık görüldü.

Bi’ Büyük Fest

Geçen seneki etkinliği kaçırmıştım, bu senekine katılmam lazımdı. Allahım bir dolu telaş vardı, eldeki projeler, dişimdeki sorunlar, başkaca  dertler, yaz geldi migren sezonu açıldı … Ben Bi’ Büyük Blog etkinliğinden zaten uzak kalmıştım, Bi’ Büyük Fest’ten de uzak kalacaktım. Şirkete gelmiş bir takım davetiyelerden bahsediliyor, sen gitmezsen ben giderim deniyordu?!  Festivale 3 gün kala farkettim! Allahım ben nasıl unuttum Bi’Büyük Fest’i? Her türlü davetiye gayreti için gayet geç kalınmış bir zamanlama olduğu için tırım tırım Biletix’e girer biletini alırsın. Blogger mekanında bulunmak yeter, zaten gerisi gayet eğlence…

.

Türkiye’nin En Büyük Açık Hava Gazinosu

18:00 olmadan Kuruçeşme Arena’ya gidilir. Kapıda Zarakol ekibi tarafından karşılanırsın, alana alınırsın. Önce çimenlerde sonrasında bistro bölümünde takılınır, etrafa bakılır, diğer bloggerlarla birlikte muhabbete başlanır. Roman havasında göbek atan dansözlerle coşkulu dünyaya alışmaya çalışılır.

Muazzam bir organizasyon, düzen ve nizam.  Ercüment bloggerlarla tek tek ilgilendi. Hatta onca işi-gücü sırasında, çılgın telaş arasında inanamadım; engelli  bir blogger arkadaşımızın sahneyi rahat görmesi için bir platform buldu-buluşturdu, Aslı ile birlikte organize etti. Bu işlerine duyduğu saygı ve sevginin göstergesiydi. Aslına bakarsanız hiç şaşırılacak bir şey değildi, aynı esnada işin sahibi Yeni Rakı’nın marka müdürü de  alanda masalara bakıyor, konuklarla ilgileniyordu. Bu, işe ve işleyişe sahip çıkmaktı.

Ben bunun âlâsını geçmiş vakitte bir projede yaşamıştım. Hani bazı şeyler vardır ya, insan hayatında dönüm  noktasıdır, o proje benim de iş hayatımdaki dönüm noktamdır. Bazı hazlar anlatılmaz ancak yaşanır derler ya, öyle birşey, keşke dilim dönse de anlatabilsem…

Akşam güzel başladı, ilk önce Gripin çıktı sahneye. Yağmurlar dediği vakit hafiften çiselemeye başladı. Daha ne oluyor demeden yağmurluklar dağıtıldı. Ardından Şevval Sam çıktı. Gelevera Deresi’ni söylesin diye çok bağırdım en arkadan ama duyuramadım sesimi, n’apalım sağlık olsun.

Ve evet… Emel  Sayın sahne aldı, şarkılarını söylerken şakır şakır yağmur yağıyordu, ama kimse bırakıp da gitmedi. Gece havai fişeklerle devam etti. 23:00’de bitti.

Daha güzel resimleri aslında Özgür çekmişti ama SD kartını kaybetti, akıbetini bilmiyoruz. Bunlar benim fotolar; iphone ekranından akanlar, üzgünüm elde bunlar ve gönlümde taze anılar … Güzel bir gece ardından tek üzüldüğüm şey İsmail Hakkı Hocam ve diğer blogger arkadaşlarla çektirdiğimiz fotoların kaybolması oldu. Bunun haricinde muazzam bir coşkuydu..

Bütün bunlar bir yana, ben rakı sevmem 🙂 İçemem de …  Peki ne işim vardı rakı festivalinde?

  • Her türlü saçma kısıta rağmen zekice ve son derece şık bir şekilde ürünü pazarlayan, samimi bir “kardeşlik” yaratan markaya duyduğum hayranlık için katıldım festivale. Böylesi bir birliktelikten uzak kalamadım, kendime yakıştıramadım…
  • Başarılı konseptleri kurgulayan, detaylara hakim olan ve yöneten Ercüment’i izlemek, görmek istedim..
  • Sosyal Medya’ya girmemde, blogumun olmasında beni şevklendiren “Gerçek Muhabbetin Kitabı” projesini gerçekleştiren marka ve ajans ekiplerine usuldan gelen içten bir teşekkür
.
.
ve Gripin sahnede …
.
zaten ıslağım boğazın ortasında
yaşlarım gizleniyor damlalarında
durma, yağmur durma 
.
cilalanıyor ruhum istanbul sağnağında
damlalar karışmış elmacıklarıma
durma, yağmur durma…
.
okunmuyor adı artık yıldızlarda
ayrılık yazıyor arkası yarınlarda
sorma bana, sen de onu sorma 
.
sorma, sorma doldur boğaziçini
sen doldur ben içerim efkarımla kana kana
durma, durma doldur boğaziçini
sen doldur ben içerim yalanlara kana kana
durma, canım cayır cayır yanıyor
söndür yalvarırım durma n’olur durma
.


Bir Cevap Yazın

