Cep telefonu ile sorunumu çözdüm

1 Eki

… ve eveeet nihayet telefon aldım

“Cep telefonları ile sorunum var” yazısını okuyan birkaç kişi son durumu merak ettiğini yazmışlar.  İstanbul trafiğine girmeyi henüz gözüm kesmiyor, ehliyetimi aldıktan sonra epey bi vakit araba kullanmadığım için öncesinde tekrar direksiyon dersi almak gerekiyor. Hızlı bir çözüm olmadığı için “telefon”  almayı tercih ettim. Ama bu sefer “idareten konuşulan” bir telefon değil de kaybettiğimi yadedecek şekilde “telefon’dan biraz daha fazlası” tadında teknolojik oyuncaklardan aldım 🙂 Ha unutmadan, 2011 planım içerisinde kıvrak araba kullanmak listemin başında yer alıyor

Sarışın uzun saçlı olmayabilirim ve ne teknolojiyi ne de alışverişi seviyorum

Kaybettiğim telefonum Samsung B7320 Omnia Pr idi. Samsung’un küçük bilgisayarı diyebileceğimiz hem çok fonksiyonlu hem de ince ve hafifdi 😦     Telefonu alışım ise NineWest’den çizme alışım ile aynı. “Merhaba. Bana siyah, ince ve orta boy topuklu, sivri veya yuvarlak burunlu, derisi yumuşak, işe giderken giyebileceğim şık ama sade bir çizme istiyorum, tarzınızı seviyorum” tanımı ile çizme alınır ve bu fasıl biter. Aynısı teknoloji için de geçerli. Bir Turkcell noktasına gidilir “Merhaba. Bana ince, hafif, siyah veya gri, maillerimi kontrol edebileceğim, internete girebileceğim profesyonel görünümlü telefon lazım. Fotoğraf çekiyor olması önemli, bazen süpermarketlerde gondolbaşının dizaynını çekmek gerekebiliyor. Ama Lütfen dokunmatik olmasın tırnaklarımla vurmak içimi gıcıklıyor” şeklinde olaya girilip “gördüğünüz gibi kumral ve kısacık saçlı bir bayanım, teknoloji ile uğraştırmayın beni kendinize hangisini alırsınız, bana onu gösterin” konuyu bitirilir. Samsung önerilenler arasında en cazip olandı.

Samsung’u tek beğenmeyen Ahmet ağabeyim oldu. “Neden iphone almadın”. Aslında cevabı basit “herkesde i-phone var, herkesden sıyrılsam olmaz mı”  diyemediğim için “ayy dokunmatikler çok gıcık, parmaklarımın zarifliğinden dokunurken zorlanıyorum” olmuştu. Süper bahane dimi? 🙂 🙂 🙂 Bayram tatilinde ağabeyimin iphonu ile yaptığı atraksyonlar beni kıskandırdığı için aslında bu iyiymiş demeye başladım ama tabii usulca..

Her şer de bir hayır vardır diyerek, Samsung’un kaybolmasının hüznünü iphone ile teselli edelim bari yaklaşımını benimsedim. Imm yüksek sesle söylüyorum, iphone cidden rahat ve pratik. iphone 3Gs almıştım, 4 için hem iki katına varan fiyatı “ay ne gerek var” hissi uyandırırken diğer yandan bazı işletim sorunları ile sık karşılaşıldığı için yurtdışında sesler yükselmeye başlandığı söylentisi rahatsız etmişti. Siparişi verdiğim günün akşamı 4 ‘ün fiyatı açıklanıp o kadar da fark olmadığını görünce bir de üstüne üstlük Görkberk’in “ben kullanıyorum, sorun falan yok, kandırmışlar”  seni şeklinde ince alayına rağmen yinede 3Gs’den son derece memnun olduğumu söylemek isterim.

Marketing Turkiye’nin sabahki twitini görünce, birden heyecan yapıp, “hah bak sorun var diyorlardı, iştee” diye bir heves linki tıklayıp okumaya koyuldum. Ama durum sandığımın aksine, siparişlere yetişemedikleri için durduklarında “yine de olsun, bu işte bir bit yeniği kesin vardır” fikrini azimle savunuyorum 😦 🙂 

Marketing Turkiye’deki haberin yazısı ve linki …  http://www.marketingturkiye.com/yeni/Haberler/NewsDetailed.aspx?id=17280

 iPhone siparişleri neden durdu?

iPhone 4 çıkmadan önce bile çok ses getiren bir cihaz olarak teknoloji sitelerinde kendisine bolca yer bulmuştu. iPhone 3GS, 2009 yılında piyasaya çıktığındaysa altı hafta gibi kısa bir sürede 100.000 adet satmıştı. Nitekim Çin’de iPhone 4’e öyle büyük bir ilgi yaşandı ki Unicom’un Çin temsilciği ne yapacağını şaşırdı. Satışa çıktığı Cumartesi gününden bu yana 60.000 kişiye ulaşan iPhone 4 için yapılan önsiparişlerin sonu gelmiyor. Tam tamına 200.000 adet önsipariş edilen cihaz yüzünden Unicom aşırı talep bahanesiyle siparişleri durdurdu. iPhone 4, Çin Unicom aracığıyla iki yıllık bir kontrat karşılığında kullanıcılarıyla buluşuyor. 800 milyon kayıtlı kullanıcısıyla dünyanın en büyük telefon şirketlerinden olan Unicom, bakalım bu yüksek talebe kısa vadede nasıl bir çözüm bulacak.

 

Bir Yanıt to “Cep telefonu ile sorunumu çözdüm”

  1. emy Ekim 1, 2010 11:43 am #

    Bir üst model için üzülmeye hacet yok. Zira benim bildiğim kadarıyla – her ne kadar teknoloji ile pek sıkı-fıkı olmasam da – henüz Türkiye’de 4G’yi destekleyen alt yapı kurulamadı. 4G’li I-Phone ya da benzeri diğer telefonları “edinme arzusu” Türk milletinin “aman son çıkan en iyisidir hemen alalım, en iyisi bizde olsun” mantı(ksızlı)ğından kaynaklanıyor fikrimce…

Bir Cevap Yazın

