118 XX …. Bilinmeyen Numaralar

30 Eyl

Şu 11880 reklamındaki sarı t-shirtlü, avaz avaz bağıran zibidi karakterlerden sıtkım sıyrıldı. Aynı dolmuşa binip radyo kanalı için kavga ederken birlikte tekerleme söylemeye başlamaları da artık iyice, “reklamın iyisi kötüsü yoktur dedikleri yalan!” diye haykırma isteği uyandırıyor bende..  

Zaten en başından beridir negatif gidiyorum. Ben kendi halinde, sakin sakin iş yaparken kulağı tv de olan bir vatandaşım. İçimi daraltmaya, beni bunaltmaya ve ikisi arasındaki farkın farkına varamadığım için kısa süreli de olsa “noluyoruz yahu” dedirtmeye ne hakları var? 118 in kuyrukları olan 18 ve 80 nin aslında farklı olduğunu sanırsam ki 20.dinleyişte farkettim. Hadi tamam 10 tanesi benim dikkatsizliğimden olsun kalan 10 tanesi “hizmeti verenlerin” hatası, yanılıyor muyum? Sonra 118 24 diye birşey icat oldu. Peki şimdi bu ne, aralarındaki fark ne? …  Tüketici için yazılmış reklamdaki okunaklı(!), gözle takip edilebilir(!) hızda olan altyazıdan hiçbirşey anlamadım. Ben de peşine düşüp soruşturdum.   

Bilinmeyen numara olayı aslında basitmiş, detayları bilmeyince kafa karışıyor. Bu işin temelleri 2-3 sene önce atılmış zaten. http://arsiv.ntvmsnbc.com/news/416257.asp linkinden de takip edebileceğiniz gibi Ağustos 2007’de duyurulan ihale sonucuna göre Telekomünikasyon Kurumu’ndan rehber hizmetleri vermek üzere lisans alan 6 şirket, ’118’ ile başlayan rehber numaralarını kurayla belirlenmiş. Telekom bilinmeyen numaralar 118di 11811 oldu,  Eski Telsim Yeni Vodafone 142 idi 11842 oldu, Turkcell 132 idi 11832 oldu, Avea 11855. Sene başında bilinmeyen numara servisleri rekabete açılıp önceden herkes kendi müşterilerinin bilgisini verirken şimdi birileri bir çağrı merkezi kurup operatörlerle anlaşıp tümünü veriyor. 118-18 Telekom’un servisi ancak 118-80 ise BN Elektronik adında bir firmaya ait. İşin komik yanı, 118-80’e “118’in yeni numarası”  diyerek reklam verdikleri için Telekom mahkemeye verecekti.  Sonra reklam yayından çekilip, yeni reklam girdiler. Bu reklamda da “118in yeni numarası neydi” diye sormadılar..

118-24 ise, reklamdaki renklerin yoğunlukla kırmızı olması sebebi ile 118 18-80 karmaşasında kendisini biraz olsun sıyırmıştı. 

Son zamanlarda ise, ne Balık Ayhan’lı 11818 reklamına ne de kısa bir süreliğine ekranlarda görünen 11824 reklamına denk gelmiyorum. Ama 118-80nin  “ciciş abi” lerini duydum mu, kanalı değiştiriyorum, elimde değil … 

Beğeni mi Hatırlanma mı? – Ipsos KMG Adwatch 30 Agustos – 5 Eylül Sonuçlarından  http://www.ipsos.com.tr/?pid=1423 

BN Elektronik 11880 Yeni Bilinmeyen Numaralar reklamı en fazla hatırlanan reklam olurken, reklamı hatırlayanlar arasında beğeni düzeyine bakıldığında ise bu dönemde en az beğenilen reklam olarak ön plana çıkıyor. Reklamı hatırlayan her 4 kişiden 3’ü reklamı beğenmediğini söylüyor. Bu da daha önce farklı marka ve kategorilerde de gözlenen “düşük beğeni ve yüksek hatırlanma” durumunu bir kez daha, hem de çok net bir şekilde ön plana çıkarıyor. Reklamın yaratıcı tarzı ve yüksek yayın frekansı hatırlanma oranını oldukça üstlere taşırken, bu stratejinin iş sonuçları açısından ne getirdiği elbette BN Elektronik tarafından değerlendiriliyordur. Ancak görünen o ki bilinmeyen numaraları arama ihtiyacı duyan bir tüketicinin aklına gelen ilk numaranın 11880 olma olasılığı rakiplerinden daha yüksek gibi gözüküyor.   

Tüketicilerin reklam beğenileri ile marka beğenileri arasında  güçlü bir bağ olduğu düşünüldüğünde, 11880 reklamında başarılı sayılabilecek bu olgunun, başka bir kategori ya da marka için ciddi bir bariyer oluşturabileceği gözardı edilmemeli ve bu yorumun sadece bu kampanya (hizmet) özelinde yapıldığı unutulmamalıdır. 

     Reklam.Anımsama.Ligi..%  Reklam.Beğeni.Pozitif..% 
BN ELEKTRONİK – 11880 YENİ BİLİNMEYEN NUMARALAR   

18.5 

27.1 

TURKCELL – TOSUN&YABANCI DAMAT-HİZMET GÜCÜ-MUTLU SON 

6.8 

75.6 

PEPSI – KENAN İMİRZALIOĞLU   

5.9 

59.5 

VODAFONE – NUMARASINI TAŞIYAN HERKESE HER YÖNE 600 DK. HEDİYE 

5.2 

59.6 

DALİN – BEBEKLER&CİVCİVLER 2-DALİN`LE BICI BICI YAPARIM 

4.6 

94.1 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: