Dışarıda Tüketimin Keyfi

20 Eyl

Kimisi gittiği fastfood restoranda aradığı marka içececeği bulamazsa önerilen markayı tüketmek yerine başka bir kategoriyi tüketmeyi tercih eder. (ben öyleyimdir, coca-cola’dan başka cola içmedim, içmem .. )

Sinemadan sonra hâlâ hamburgerciye gidiliyormu bilmiyorum ama ağabeyim beni ilk defa sinemaya götürdüğünde, Rexx’in çıkışında McDonalds’ da hamburger yemiştik,  filmin etkisi devam ederken elimde Batman’ın arabası vardı..

Kitapçıdan çıkınca benim genelde yaptığım şey en yakındaki cafeye gidip yeni kitabımı kahve&pasta ile kutlamak oluyor 🙂

Eski iş arkadaşlarıyla buluştuğumuzda kahvedense  bira-patates ikilisi  tercih ediyoruz.

Rahat koltuklarımıza gömüldüğümüzde kulağımıza değen Goran Bregoviç ile olduğumuz yerde koşarken, “yakışıklı abi veya güzel abla” ların servisinde 3 kuruşluk çaya 5tl  ödemeyi seve seve kabul ederiz. Ama içtiğimiz çay, porselen demlikte demlenmiş tarçınlı-karanfilli-elma olmalı. Suyu kettleda ısıtıp mug’a koymus ve içine de poşet bitki çayı  atmış ise söylenir, söylenir, söyleniriz… Eğer üşürsek polar şal versinler isteriz, sıcak bastıysa klimanın karşına geçeriz.  Birde tarot açıldı mı işte tam eğlence durumu..

Öğrenciyken en çok lokmalar ile cebimizden çıkan paranın dengesine bakardık. Pizza Hut sınırsız öğle yemeği seçeneği ile genelde Burger King’den yana olan tercihimizi kendine döndürürdü..  İşe girdikten sonra ve biraz da kredikartımıza güvenerek Leb-i Derya’da ballı tavuk favorimizdi.

Annelerimizin biraraya gelip yaptığı börekli pastalı “gün”ler bazı zamanlar yerini caddedeki cafede kahvelerini yudumlarken bavyera kremalı keklerini bölüşmeye bırakıyor – standart “formumu korumam lazım şekerim” cümlesi eşliğinde.

Babalar biraraya geldimi genelde Rakı eşliğinde şiş ya da balık yenir. Bir sürü çakırkeyif baba, memleketi kurtarırken fonda Müzeyyen Senar olmalı “… aman ormancı, canım ormancı, köyümüze getirdin yoktan  bir acı … ”

  • Mekanların müşteri profillerini anlarsak, kategori ve ürün konumlamasında  etkin karar veririz.
  • Mekanların tercih sebebini bilirsek uygun içecekleri sunarız.
  • İşletmeci hedef kitlesine uygun promosyon uygular.
  • Mekan içerisinde  müşteriyi marka ile iletişime geçirtecek algıyı kuvvetlendirebiliriz.
  • ………..  yaratıcılığınız ve markanızın gücüne kalmış ………………………….

Alışkanlıkları anlarsak, hizmet sektörünün müşterilerini cezbedecek pazarlama aksiyonlarını kurgular efektifliğini ölçeriz..

Reklamlar

2 Yanıt to “Dışarıda Tüketimin Keyfi”

  1. mehmet can yilmaz Haziran 25, 2011 2:53 pm #

    alışkanlıklar, algı, tüketim eğilimi, dışarda tüketimin keyfi…
    ağzınıza sağlık 🙂

    • sevdayalinbas Haziran 27, 2011 1:20 pm #

      teşekkür ederim mehmet bey 🙂

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: